Pokud nastane doba krize, kamenné obchody jsou právě ty, které výrazně přicházejí o své tržby. Internetoví prodejci si ale naopak nemohou stěžovat na nějaký nezájem zákazníků a to ani v této době. Je ale pravda, že nákupní preference se zde mění.
Není žádným tajemstvím to, že lidé nakupují méně, ale také že vybírají mnohem levnější zboží. Prostě a jednoduše se snaží ušetřit, co nejvíce peněz jen jde.
Prodejců, kteří prodávají na internetu, se špatné zprávy netýkají, jelikož ani v době krize nejsou vykazovány žádné dramatické poklesy. Někdy je tomu dokonce i naopak.
Možná může některým znít paradoxně to, že internetové obchody zaznamenávají růst proto, že lidé neupřednostňují cenu na úkor kvality.
Růst zboží v době krize se projevuje i u dětského zboží či hraček. Dokonce i u elektra. Elektrický obchod navíc roste a to hned v řádech několika desítek procent.
Velmi dobře se přes internet prodávají ledničky, pračky nebo sušičky.
Špatně si ale nevedou ani internetové obchody s oblečením či doplňky.
V letošním roce se počítá s tím, že v období před Vánoci bude velmi bohaté hlavně pro internetové prodejce, protože lidem se nechtějí vystávat nekonečné fronty v obchodech jen pro to, aby mohli zakoupit jednu jedinou věc.
Lidé už ani nehledí na to, že musejí zaplatit pár korun za poštovné. Nevadí jim vyhodit pár korun za to, že mohou v klidu a jednoduše nakoupit z pohodlí svého domova a při tom si ještě vypít kávu.
Někteří internetoví prodejci už ale zajišťují i dopravu zdarma, takže se vlastně nákupy na internetu ve výsledku ještě vyplatí.
Jestli je něco, co je nevýhodné při nákupech na internetu, pak je to dlouhá čekací doba při reklamaci. U většiny prodejců to funguje tak, že pokud zboží vrátíte, musíte čekat 30 dní, než se vám peníze za zboží vrátí zpět na účet.
Kdo si ale počká, ten se určitě dočká.
A jak to řešíte s nákupy vy?