Když se má někdo věnovat podnikání, potřebuje k tomu vesměs nějaké ty vhodné prostory, kde by se něco takového dalo realizovat. To dá rozum, že se většina činností nedá provozovat jen tak pod širým nebem. Jenže ani skutečnost, že má někdo dejme tomu svoji dílnu, stánek, kancelář nebo jinou prostoru, ještě nemusí plně uspokojovat. Protože podnikání souvisí třeba i s důvěryhodností, kterou takový podnik má, a také s nemalou porcí byrokracie.
A když se někdo rozhodne, že využije určitý typ služby, volí pochopitelně z různých konkurenčních nabídek to, co na něj ve všech ohledech působí důvěryhodným dojmem. Pokud bychom si měli uvést nějaký zjevný příklad, zvolí si zákazník ze srovnatelných nabídek spíše služby architekta z Prahy než jeho kolegy, který sídlí někde v Horní Dolní. I když totiž oba nabízejí totéž, má ten první prostě jaksi větší renomé.
Podobně je tomu ale i u mnoha dalších druhů podnikání. Prostě nejde jenom o nabídku konkrétní firmy, ale i o to, kde tato sídlí. A protože není dost volných kapacit na těch nejlepších adresách, protože si takové renomované sídlo nemůže jen tak někdo dovolit z finančních nebo jakýchkoliv jiných důvodů, je tu vždy alespoň možnost využít virtuální sídlo firmy. Díky tomu může kdokoliv sídlit na prestižní pražské adrese, a to aniž by si tu musel kupovat drahou nemovitost a stěhovat se sem z jiných míst, kde mu to vlastně plně vyhovuje.
Díky takovému virtuálnímu sídlu získá každá firma lepší renomé, je pro veřejnost důvěryhodnější. A současně je tu i větší anonymita takové firmy, dávající dejme tomu možnost vyhnout se častým kontrolám ze strany nejrůznějších institucí.
Stačí si takové virtuální sídlo zaplatit, což nevyjde draho, a podnikatel má rázem svoji poštovní schránku pro doručování korespondence, dostane zprávu kdykoliv, když mu sem něco přijde, zaručí mu tu uložení či přeposílání zásilek a další služby.
A podnikatel tak může sídlit i v hlavním městě, aniž by sem někdy vůbec musel zamířit.